20/05/2019

Wzrasta sprzedaż opon ciężarowych

Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) opublikował raport zawierający zestawienie sprzedaży wszystkich rodzajów opon za rok 2018. Według przedstawionych danych aż o 22% wzrosła sprzedaż opon do samochodów ciężarowych. To najwyższy wolumen, biorąc pod uwagę wskaźniki sprzedaży wszystkich typów opon.

Jak podkreśla Piotr Sarnecki, dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego, fakt aż tak dużego wzrostu sprzedaży opon ciężarowych niezwykle cieszy i to nie tylko ze względu na generowanie większych zysków. Widać wyraźnie, że właściciele samochodów ciężarowych zaczynają mieć świadomość konieczności nabywania dobrej jakości opon i ich wymiany w wyniku nadmiernej eksploatacji. Inwestycja w dobrej klasy opony ciężarowe minimalizuje wydatki związane ze zużyciem paliwa czy naprawami eksploatacyjnymi. Przedsiębiorcy zdają sobie także sprawę, że dobre opony ciężarowe niwelują ryzyko przestojów w transporcie bądź opóźnień. Nie ma też wątpliwości, że stwarzają dodatkową ochronę dla kierowców podczas długich tras.

Opony ciężarowe a inne typy opon

Wzrost sprzedaży opon ciężarowych w Polsce w 2018 roku aż o 22% to duży sukces (biorąc pod uwagę całą Europę, gdzie wzrost sprzedaży opon ciężarowych odnotowano na poziomie +9%). Warto też wziąć pod uwagę wyniki, jakie PZPO opublikował odnośnie innych rodzajów opon. Tym samym zadowalający wzrost, bo o 12% odnotowano sprzedaż opon do samochodów SUV, a o 3% opon rolniczych.

Raport PZPO

Rok 2018 pokazuje coraz większe zainteresowanie oponami całorocznymi, a wzrost ich sprzedaży odnotowano na poziomie +49%.
Sprzedaż opon zimowych wzrosła o 1%, ale za to letnich spadła o 9%.

Raport PZPO

Prognozy na przyszłość

Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego opublikował już dane, dotyczące sprzedaży opon w naszym kraju w pierwszym kwartale 2019 roku.
Wynika z nich, że opony ciężarowe wciąż cieszą się sporą popularnością i w stosunku do roku ubiegłego, ich sprzedaż już wzrosła o 3%.
Co więcej, właściciele pojazdów ciężarowych stawiają na coraz lepszą jakość opon – sprzedaż opon z klasy premium wzrosła w I kwartale 2019 roku o 8%.