24/10/2018

Test opon zimowych 2018/2019 w rozmiarze 205/55R16

Które zimowe opony warto polecać klientom?

Czy są zdecydowani zwycięzcy testu?

Z pomocą przyszedł ADAC wraz z dorocznym testem opon zimowych w rozmiarze 205/55R16. O jego wynikach możecie poczytać poniżej, a pełne zestawienie ocen znajdziecie w tabeli.

 

Tabela z ocenami ADAC:

Model Ocena ADAC Na suchym Na mokrym Na śniegu Na lodzie Poziom hałasu Opory toczenia Trwałość
Składowa ocena   15% 30% 20% 10% 5% 10% 10%
Continental WinterContact TS860  + + + + + O + +
Goodyear UltraGrip 9 + + + + + O + +
Dunlop Winter Sport 5 + + + + + O + +
Kleber Krisalp HP3 O + O + + O + +
Michelin Alpin 5 O + + O + Θ + ++
Nexen Winguard SnowG WH2 O + O O + O + ++
Fulda Kristall Control HP2 O + O O + Θ + +
Vredestein Snowtrac 5 O + + + + Θ + +
Bridgestone Blizzak LM001 Evo O + + O + Θ + ++
Nokian WR D4 O + O + + O + O
Yokohama BluEarth Winter V905 O O + O + O + +
Kumho WinterCraft WP51 O O O + + O O +
Giti Winter W1 O O O + + O + +
Pirelli Cinturato Winter O O + + + O + +
Semperit Speed-Grip 3 Θ Θ + O + O + +
Laufenn IFIT LW31 + + + O + ++

 

Legenda:

++          bardzo dobrze

+             dobrze

O            zadowalająco

Θ            wystarczająco

–             niedostatecznie

Z 16 przetestowanych modeli 3 z nich zasłużyły na wyróżnienie i otrzymały pozytywną DOBRĄ ocenę podsumowującą test. Są to Continental Winter Contact TS860, Goodyear UltraGrip 9 oraz Dunlop Winter Sport 5. Każda z opon uzyskała wykraczającą poza średnią dobrą oceną we wszystkich najważniejszych parametrach testu jak; trakcja na mokrej nawierzchni, na śniegu oraz na lodzie.

Tuż za podium uplasowały się miedzy innymi opony Michelin Alpin 5 oraz Bridgestone Blizzak LM001 Evo które przez trochę gorsze zachowanie na śniegu nie zostały zestawione wraz z czołową trójką zwycięzców testu. Na uwagę na pewno zasługuje fakt, że jako jedne z nielicznych opon uzyskały najwyższą możliwą ocenę w parametrze trwałości bieżnika.

Kleber Krisalp HP3 czyli druga opona z koncernu Michelin biorąca udział w teście została bardzo pozytywnie oceniona w zachowaniu na suchej oraz ośnieżonej nawierzchni. Nie odbiega ona także od średniej przy  oporach toczenia. Wypadła niestety gorzej od wspomnianych wyżej w zachowaniu na mokrej nawierzchni, podobnie jak Vredestein Snowtrac 5 oraz Nokian WR D4 co jednak nadal stawia ją wysoko w rankingach i z racji niższej ceny powinna pozostać w kręgu zainteresowania kierowców, nie szukających opon do samochodów o dużej mocy silnika.

Yokohama BluEarth Winter V905, Giti Winter W1, Pirelli Cinturato Winter oraz Kumho WinterCraft WP51 to grupa opon, która cechuje się głównie dobrym zachowaniem na śniegu. Zwrócić uwagę należy jedynie na oponę Kumho, której opory toczenia są wg ADACa największe z całej testowanej grupy.

Tylko 2 z 16 testowanych modeli nie osiągnęły dobrej oceny ogólnej testu.

Semperit Speed-Grip 3 wydaje się być produktem, który dobrze poradzi sobie na mokrej nawierzchni, jednak na suchym została oceniona najniżej z całej grupy.

Niedostateczna ocena w zachowaniu na mokrej nawierzchni została przyznana oponie Laufenn IFIT LW31. I choć jej parametry pozwoliły uzyskać dobre noty na suchym, śniegu oraz lodzie w dodatku charakteryzując się bardzo dobrą trwałością, to z uwagi na złe zachowanie na mokrym, zajęła ostatnie miejsce w teście.

Podsumowanie.

Jak widać zwycięzcy tegorocznego testu to zarówno marki jak i modele opon, które wygrywały już w poprzednich latach. Cieszą się uznaniem wśród kierowców, potwierdzając po raz kolejny solidność w najnowszym teście. Niespodzianek, również tych negatywnych nie było, co tylko utwierdza nas w przekonaniu, że obecny rynek opon pełen jest produktów dobrej jakości o wysokich parametrach.