05/09/2022

Platforma Opon zmienia model dostępu na subskrypcyjny

 

Co to znaczy dla użytkowników?

Do 30 września na Platformie Opon można wykupić ze specjalną zniżką dostęp do konta w formie subskrypcji. Platforma jako jedna z pierwszych w Polsce wprowadziła zmiany w zasadach dostępu do serwisu i opłatę za korzystanie z serwisu. Skąd taka decyzja i jak wpłynie na użytkowników?

Dlaczego Platforma Opon wprowadziła subskrypcję?

Do tej pory korzystanie z Platformy Opon dla kupujących było bezpłatne. Jedynie sprzedawcy płacili niewielką prowizję od transakcji, zależną od jakości realizacji zamówienia. (Co ważne, na platformie każdy, po zgłoszeniu i weryfikacji, może zostać sprzedawcą).

Platforma to już teraz narzędzie, które pomaga kupować i sprzedawać opony szybko i bezpiecznie. Twórcy chcą ją jednak rozwijać jeszcze szybciej. Po to, by dawać odbiorcom narzędzie, dzięki któremu pozostaną konkurencyjni. I to mimo dynamicznych zmian na rynku. Dlatego zespół prowadzi badania potrzeb i pyta użytkowników Platformy o zdanie na temat jej funkcji. Wprowadzona opłata subskrypcyjna pomoże na wprowadzenie nowych.

Jak działa subskrypcja?

Subskrypcja to model, w którym dostęp do narzędzia wykupuje się cyklicznie. Tak jak np. w HBO Max, Netflixie czy Spotify. Użytkownik, który kupuje subskrypcję co miesiąc, może zrezygnować w dowolnym momencie. Ten, który płaci za dłuższy okres z góry, zazwyczaj może liczyć na atrakcyjne zniżki. Pierwszy miesiąc korzystania z narzędzia jest często bezpłatny. 

I tak też będzie na Platformie Opon. Każdy nowy użytkownik platformy dostanie miesięczny dostęp do pełnego konta. Do 30 września będzie można kupić subskrypcję ze specjalną zniżką. Za subskrypcję będzie można płacić raz w miesiącu (wersja elastyczna) lub raz w roku (wersja biznesowa). Subskrypcję miesięczną można przedłużać przez dowolny okres. 

Subskrybenci będą mogli kupować i sprzedawać produkty bez ograniczeń. Pozostałe konta zmienią status na demo. Oznacza to, że będzie można na nich wyszukiwać i przeglądać listy ofert, ale bez informacji o tym, kto je sprzedaje, oraz bez możliwości zakupu i sprzedaży. W każdej chwili jednak będzie można wykupić pełny dostęp do konta.

Jak zostaną wykorzystane wpływy z subskrypcji?

Zespół Platformy przeznaczy środki z subskrypcji na przyspieszenie rozwoju i usprawnienie obsługi klienta. 

Po pierwsze poszerzy zespół programistów, którzy sprawniej będą mogli reagować na feedback użytkowników i wprowadzać nowe funkcje. Po drugie, rozwinie zespół obsługi klienta. Dzięki temu będzie mógł obsłużyć więcej zapytań klientów w krótszym czasie i wspierać w rozwoju biznesu, np. szkoląc z obsługi platformy.

 

Jakie usprawnienia planuje zespół Platformy w najbliższym czasie?
Przede wszystkim:

  1. Przyspieszenie działania aplikacji i jeszcze lepsze dostosowanie do urządzeń mobilnych.
  2. Przyspieszenie synchronizacji stanów magazynowych.
  3. Rozbudowa WEB API aplikacji - dla większej automatyzacji pracy.
  4. Rozbudowa statystyk dla użytkowników.
  5. Przebudowa Trybu Ofertowego.

Co ważne, użytkownicy będą mieli wpływ na wprowadzane usprawnienia.

Korzyści dla subskrybentów

Platforma już teraz daje swoim użytkownikom szybkie i wygodne zakupy z zaawansowanym filtrowaniem. Baza obejmuje ponad 10  milionów produktów w najlepszych cenach od ponad 500 dostawców z Polski i zagranicy. Po 30 września nieograniczony dostęp do bazy będą mieli tylko subskrybenci.

Dodatkowo ci użytkownicy, którzy zdecydują się od razu wykupić roczny dostęp do platformy, będą mogli wpływać na nowe funkcje. Na przykład poprzez udział w cyklicznych badaniach preferencji i potrzeb.