19/09/2022

Kolejne usprawnienia w PlatformaOpon.pl

Kolejne usprawnienia w PlatformaOpon.pl

Dziękujemy za aktywny udział w rozwoju naszej Platformy. To dzięki ankietom i Waszym sugestiom wiemy, które funkcje należy usprawnić. Sukcesywnie wprowadzamy zmiany, które ułatwią pracę wszystkim użytkownikom platformy. Zachęcamy do aktywnego udziału w badaniach. Wasze zdanie naprawdę ma dla Nas znaczenie.

Od początku września wprowadziliśmy dwie zmiany, które usprawnią Wam pracę w obszarach najczęściej wskazywanych w ostatnich ankietach. Są to:


- Lepsze oznaczenie opon DEMO
- Sprzedaż wielosztukowa (pary/komplety)

 

Jedną z najczęściej powtarzających się uwag z ankiet było dodanie oznaczenie opon DEMO na liście ofert. Informacja ta była wcześniej zawarta jedynie w opisie konkretnej oferty, przez co dla niektórych Kupujących była mało widoczna podczas szybkiego przeglądania ofert. Zwróciliście nam uwagę na pomyłki w trakcie składania zamówienia wynikające z Waszej nieświadomości tego, że zamawiacie właśnie takie opony. Oczywiście generowało to dodatkowe kłopoty i koszty dla obu stron transakcji. Do tej pory nasz system opierał się na wyszukiwaniu w opisie ofert frazy DEMO, co było zawodne i powodowało czasem zamieszanie z oponami, które w nazwie modelu zawierały tą frazę.
By temu zaradzić stworzyliśmy specjalną funkcję, która pozwala podczas tworzenia nowej oferty na określenie tej informacji w sposób jednoznaczny. Dodając ofertę ręcznie należy specjalnym checkboxem zaznaczyć opcję DEMO:

 

 

Tak stworzona oferta sprzedaży będzie stosownie oznaczona na liście wyszukiwania i widoczna od razu. Napis „[DEMO]” pojawi się bezpośrednio przy nazwie modelu i Kupujący już podczas wyszukiwania będzie widział, że dana oferta dotyczy takich właśnie opon.

 

 

Taki sam efekt można oczywiście uzyskać dodając oraz aktualizując swoje oferty z pliku. W tym celu należy utworzyć dodatkową kolumnę oraz nazwać ją: „informacje_dodatkowe” i dla opony pochodzącej z demontażu należy w odpowiedniej komórce zawrzeć słowo „DEMO”. System automatycznie rozpozna taką ofertę i wyświetli przy niej wspomnianą informację.

 

Stworzenie takiego mechanizmu powoduje, że oznaczenie oferty jako DEMO musi być przez Sprzedawców określone w miejscu do tego przeznaczonym czyli w kolumnie „informacje_dodatkowe” .

Drugi temat, który był często wskazywany w przeprowadzonych badaniach był problem zamawianie opon w tzw. parach lub kompletach. Niejednokrotnie zdarzały się sytuacje, gdy informacja zawarta w opisie oferty o sprzedaży tylko w parach/kompletach była nieczytelna lub zwyczajnie pomijana. Skutkowało to anulowaniami zamówień i zawodem zarówno po stronie Kupującego jak i Sprzedawcy.
Od teraz nie powinno to sprawiać problemu, ponieważ informacja o sprzedaży w tzw. wielosztukach jest widoczna od razu na liście ofert:

 

System dodatkowo nie pozwoli złożyć zamówienia na inną ilość niż wielokrotność zadeklarowana przez Sprzedawcę. Rozwiązanie to pozwoli uniknąć sytuacji, w której już złożone zamówienie zostanie anulowanie przez Sprzedawcę z przyczyn niedokładnego doinformowania lub zwykłego niezauważenia takiej informacji przez Kupujących.

 


Sprzedawca definiuje tę wartość już na poziomie dodawania konkretnej oferty. Dodając ofertę ręcznie mamy możliwość wyboru wielokrotności jaką można zamówić poprzez wybór opcji: „sprzedaż wielosztukowa”. Można tam zdefiniować czy sprzedaż ma się odbywać tylko poprzez zamawianie wielokrotności par lub kompletów. Pozostawienie wartości pustej spowoduje, że będzie można złożyć zamówienie już od 1 sztuki.

 

 

Analogicznie jak w przypadku opon DEMO, sprzedaż wielosztukową można zdefiniować również dodając oferty z pliku. Służyć do tego będzie ta sama kolumna, czyli „informacje_dodatkowe”. Aby system oznaczył ofertę ,w której zamówić można tylko wielokrotność ustawionej liczby, należy w tej kolumnie zawrzeć informację: „2x” – w przypadku, gdy sprzedaż ma się odbywać jako wielokrotność 2 sztuk lub „4x” – gdy sprzedaż jest możliwa tylko w kompletach.

 

 

Wszelkie niezbędne informacje jak wdrożyć powyższe zmiany w swoich ofertach sprzedaży możesz również odnaleźć w zakładce „Informacje o sposobach importu” lub klikając TUTAJ.

Mamy nadzieję, że wprowadzone zmiany pozwolą Wam na jeszcze łatwiejsze i efektywniejsze działanie z naszą Platformą. Zdajemy sobie sprawdzę, że Waszych potrzeb jest więcej, dlatego też w dalszym ciągu będziemy przeprowadzać ankiety oraz słuchać Waszych sugestii, co jeszcze możemy udoskonalić. Dlatego też jeśli masz pomysł co możemy jeszcze poprawić – nie wahaj się i już teraz skontaktuj się z nami i podziel się swoim pomysłem.

Wasze opinie, uwagi, pomysły prosimy zgłaszać na adres bok@platformaopon.pl. Każda informacja jest dla nas cenna, również ta krytyczna, gdyż wskazuje nam co jeszcze możemy poprawić.